דף הבית » כללי » איך מתבצעת בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט?

איך מתבצעת בדיקת עיניים אצל אופטומטריסט?

בדיקת עיניים
השאירו פרטים ונחזור מיד:

בטח שמעתם הרבה פעמים כמה חשובה בדיקת עיניים, או כל כמה מומלץ לבצע בדיקה עיניים. אך לא מספקים מסבירים מה בדיוק האופטומטריסט בודק בבדיקת העיניים ואיך הוא עושה את זה. הבאנו לכם היום מדריך בדיקת עיניים שסוקר בדיקות שונות ואיך הן מתבצעות אצל אופטומטריסט.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בדיקת ראייה אצל אופטומטריסט

מבין הבדיקות הרבות שקיימות, הבדיקה השכיחה ביותר היא בדיקת ראייה. בדיקה זו בוחנת את חדות ותקינות הראייה של המטופל. בהתאם לבדיקה ניתן להתאים למטופל עזר ראייה כמו עדשות או משקפיים. הבדיקה תמיד תתחיל בתשאול שבו האופטומטריסט יבדוק את פרטי המטופל: גיל, מקצוע, תחושה בראייה, ועבר משפחתי. כל אלו על מנת לגשת לבדיקה בצורה המקצועית ביותר. לאחר מכן תבוצע בדיקת ראייה ממוחשבת בעזרת מכשיר אופטי. בדיקה זו בודקת את המספר בכל עין בעזרת פלשים של אור. על בסיסה האופטומטריסט ימשיך בבדיקה. השלב האחרון הוא בדיקת חדות הראייה הקלאסית שבה סוגרים עין אחת בכל פעם ומקריאים את המספרים המופיעים בלוח.

בדיקת עיניים ללחץ תוך עיני

לחץ תוך עיני הוא הגורם המרכזי למחלת הגלאוקומה. לכן בדיקת לחץ תוך עיני חשובה מאוד באבחון המחלה, זיהוי מוקדם שלה וטיפול הולם. בדיקה זו מבוצעת לאחר אלחוש, על ידי מכשיר מיוחד שמפעיל לחץ על העין. בהתאם למידת הלחץ שנדרשה בכדי להגיע לנקודת המטרה קובעים את הלחץ התוך עיני.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בדיקת עיניים להערכת שדה ראייה

אופטומטריסט יבצע בדיקת שדה ראייה על מנת להעריך נזק אפשרי לתפקוד העין. ניתן לבצע את הבדיקה הזו באופן ידני בו הנבדק מכסה עין אחת והאופטומטריסט מזיז את אצבעותיו מול העין הגלויה. הנבדק צריך לציין מתי הוא רואה את האצבע ומתי לא. הדרך המדויקת יותר היא בבדיקת שדה ראייה ממוחשב. בבדיקה זו המכשיר הייעודי מציג נקודות שונות בשדה הראייה והנבדק מסמן כאשר הוא רואה אותן. בדיקת שדה ראייה מסייעת בזיהוי מחלות רשתית כמו ניוון מקולרי, מחלות של עצב הראייה כמו גלאוקומה ומחלות של ארובת העין ושל העפעפיים.

בדיקת עיניים למיפוי הקרנית (טופוגרפיה של הקרנית)

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

בדיקת מיפוי קרנית משמשת את האופטומטריסט על מנת לזהות מחלות הפוגעות בפני השטח של הקרנית. מיפוי קרנית יעיל במיוחד בזיהוי מחלת הקרטוקונוס. בבדיקה מצולמת הקרנית ומהצילום אנו מקבלים מידע על הפנים הקדמיות והאחוריות של הקרנית ועל עובייה.

מדידת עובי הקרנית (פכימטריה)

בדיקת עובי הקרנית חשובה על מנת להיערך את הסיכון לגלאוקומה ומבוצעת גם לפני ניתוח לייזר. הבדיקה נעשית באמצעות מכשיר מיוחד שנוגע באופן קל בקרנית. הבדיקה מזכירה את בדיקת הלחץ התוך עיני. שיטה נוספת היא מדידת העובי בסריקת הקרנית.

בדיקת עיניים עם המכשיר visionix I80

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

התפתחות הטכנולוגיה הרפואית מביאה איתה מכשירים חדשניים שמבצעים מספר בדיקות עיניים במקביל. מכשיר ה- visionix I80 מסוגל באופן אוטונומי ואוטומטי לייצר נתונים רבים ומדויקים על מבנה העין. עם מכשיר ה- visionix I80 ניתן למפות את המקטע האחורי והקדמי של העין, לבדוק את הלחץ התוך עיני ולאתר עיוותים ובעיות בעין.

במרפאה של ארזה פרוכטר, אופטומטריסטית קלינית בתל אביב נעשה שימושים בציוד המתקדם ביותר, כולל ה- visionix I80. הדיוק של המכשירים יחד עם 25 שנות הניסיון של ארזה פרוכטר מאפשרים אבחון מדויק של בעיות עיניים והתאמת הפתרון הטוב ביותר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן